צור קשר מהיר עם מומחה





    24 שעות / 7 ימים

    מה זה וירוס כופר?וירוס כופר

    תקיפה של וירוס כופר (Ransomware), נעשית ע”י תוכנת כופר. הוירוס מצפין קבצים החשובים למשתמש בדיסק, ברשת הארגונית ובסלולאר ובכך מגביל את הגישה לקבצים ולמערכות המחשב הנגועות. לאחר מכן, התוקף משאיר הודעה במחשב הדורשת תשלום לצורך אפשרות להסרת ההצפנה והחזרת המידע לשימוש המשתמש.

     

    איך נדבקים בוירוס כופר? ומהו שחזור וירוס כופר?

    קיימות מספר שיטות נפוצות של מתקפת כופר:

    • באמצעות אתרי אינטרנט המכילים קוד זדוני או קבצים להורדה
    • באמצעות קישורים שנשלחים לטלפון הסלולרי דרך מסרים מיידים,
    • באמצעות הורדות של קבצי תוכנת כופר המכילים קוד זדוני

    ישנן עוד הרבה אחרות, אבל הנפוצה ביותר היא דרך: email הכולל בתוכו קובץ Attachment. בתוך קבצים אלה מתחבא הקוד הזדוני אשר תוקף את המחשב עם פתיחת הקובץ והקישורים הנמצאים בתוכו.

     

    הסרת וירוס כופר במעבדות טיק טק

    החדשות הטובות הן שלרוב הסוגים של וירוס כופר קיימים פתרונות. טיק טק שחזור מידע מבצעת תהליך הסרה של הקבצים המוצפנים באמצעות הידע הרב שהצטבר לה במהלך השנים. לחלק משיטות התקיפה, קיים פתרון המבטל לחלוטין את ההצפנה ומאפשר הסרת וירוס כופר ע”י החזרה מלאה של הקבצים לשימוש המשתמש.

     

    בחלק אחר של המקרים, אנו מבצעים שחזור מידע מחוק אשר לא נגיש ללקוח ומאפשר החזרה של הקבצים הנדרשים בחזרה לעבודה. בחלק אחר של המקרים, הפתרון היחיד לצורך פתיחת הקבצים המוצפנים, הוא תשלום כופר לתוקף לצורך קבלת המפתח.

     

    מעבר להסרת ההצפנה של הקבצים המוצפנים ע”י הוירוס יש צורך לבצע עבודה בסביבה מוגנת כדי להגן על המשאבים האחרים של הלקוח וכדי לנקות ככל שניתן את האיומים בתוך הקבצים שהותקפו.

    אנו מבצעים את כל התהליך עבור הלקוח, כדי להחזיר את הקבצים לשימוש בטוח ככל שניתן ובזמן הקצר ביותר האפשרי.

    להזמנת שירות הבדיקה ופירוט עלויות מסלולי הבדיקה

     

    סוגי וירוס כופר פופולריים

    קיימים מאות סוגים שונים של “וירוס כופר”, הפופולריים בהם הם הוירוסים  LockBit , REvil , Black Basta , ו- BlackCat. מידי יום קמים סוגים חדשים של וירוסים למטרות כופר, חלקם חדשים לחלוטין וחלקם מתבססים על סוגים ישנים שעברו שינוי לצורך ההסוואה. במעבדות טיק טק נאסף לאורך השנים האחרונות ידע רב לגבי כל סוגי הקבצים הנפוצים ואנו מתבססים על הידע המצטבר לצורך שחזור קבצים שהוצפנו בצורה המיטבית.


    תקף אותי וירוס כופר – מה עליי לעשות?

    ברגע שנודע לך על תקיפת המחשב באמצעות וירוס כופר, יש לכבות את המחשב מהר ככל שניתן, כדי לצמצם את היקף הפגיעה. יש לבצע הזמנת בדיקה כאן . לאחר מכן, נצור איתך קשר לתאום איסוף הדיסק ע”י שליח. ניתן גם להגיע אלינו לצורך מסירת הדיסק – לחץ כאן לפרטי הגעה. עלות הבדיקה – 200 ₪ +מע”מ בלבד.

    לאחר בדיקת הדיסק, נוכל לתת לך הצעת מחיר.

    לפרטים נוספים על שחזור וירוס כופר, כדאי להתקשר אלינו 6131555 – 03
    או באמצעות טופס יצירת קשר עם מומחה או בדוא”ל  sos@tictac.co.il

    לכתבת אולפן שישי בחדשות ערוץ 2, בה סיפרנו על היקף התופעה והדרכים להתמודד איתה – לחץ כאן.