וירוס כופר – גם במכשיר הסלולארי שלכם

צור קשר מהיר עם מומחה





    24 שעות / 7 ימים

    תוכנות זדוניות החודרות למחשבים הביתיים ופוגעות בהם ברמות ובדרכים שונות, מוכרים לנו כבר שנים ארוכות.

     

    מאבק-מוחות מתנהל בין האקרים וגורמים עברייניים ובין אנשי מחשבים המנסים למצוא פתרונות, וירוסים חדשים מופצים וישנים פושטים ולובשים צורה.

     

    אחד הוירוסים התוקפניים בשנים האחרונות מכונה “וירוס כופר”. אז איך הגיע וירוס כופר גם לטלפון הסלולארי שלכם? בשורות הבאות נדבר על וירוס כופר בטלפון וכיצד ניתן לטפל בו ולהימנע ממנו.

     

    קצת על וירוס כופר?

    וירוס כופר הינו תוכנה אשר מושתלת במחשב ותוקפת אותו בזריזות.

    התוכנה משתלטת על הקבצים במחשב ומקודדת אותם באופן שלא ניתן לפתוח אותם.

    לבסוף נשלחת הודעה על כך שבוצעה השתלטות על המחשב וכל הקבצים בו נעולים, ועל מנת לפתוח אותם יש לשלם סכום כסף בהתאם להנחיות.

    התשלום מתבצע באמצעות רכישת מטבע וירטואלי, כך שאין יכולת להתחקות אחר מקבלי התשלום.

    הווירוס חודר למחשב באמצעות פתיחת קבצים מצורפים בהודעות דוא”ל, באמצעות כניסה לפרסומות קופצות באתרים לגיטימיים, דרך התראות פייסבוק וכן בהשתלטות-מרחוק.

    מפה לוקחים את זה צעד אחד קדימה, וירוס כופר בטלפונים סלולאריים: וירוס בטלפון

    אכן, תופעת הווירוסים במחשבים הנייחים מוכרת וידועה, תוכנות הגנה מתקדמות הולכות ומשתכללות וגם מודעות הצרכנים לסכנה הולכת ועולה.

     

    הטלפון הסלולרי, לעומת זאת, הוא יעד חדש ופגיע ביותר להתקפות האקרים. על אף  כי פעולות רבות מבוצעות באמצעות הטלפונים הסלולאריים – למעשה עם הפיכת הטלפון ל”טלפון חכם” המחובר לאינטרנט ובעל יכולות ביצוע מתקדמות הוא מתפקד כמחשב כמעט לכל דבר – עדיין בתודעת הציבור מדובר במכשיר טלפון ולא במחשב.

     

    לפיכך פעמים רבות הטלפונים החכמים שלנו אינם מוגנים בתוכנות אנטי-וירוס והאדם הפשוט לא תמיד זוכר שכללי הזהירות שהוא נוקט בפתיחת הודעות דוא”ל למשל במחשב הביתי שלו, תקפים גם כשהוא מבצע את אותה פעולה בטלפון החכם שבידו.

    דרכי “הדבקת” הטלפון הנייד שלנו

    בדומה למחשבים הנייחים, הסמארטפונים “נדבקים” בווירוס הכופר באמצעות חשיפה לתוכנה זדונית.

    התוכנה עלולה לחדור לטלפון באמצעות:

    • פתיחת קובץ מצורף להודעת דואר אלקטרוני.
    • קבלת התראה בפייסבוק על תיוג או פוסט חדש.
    • השתלטות – מרחוק על המכשיר הנייד והדבקתו בתוכנה הפוגעת.
    • דרך נוספת האופיינית לטלפונים היא אפליקציית ההודעות הפופולרית “וואטסאפ” – במקרה זה וירוס בטלפון נראה כקישור הנשלח ע”י אחד מאנשי הקשר (או ע”י טלפון לא מזוהה), לחיצה לפתיחת הקישור מחדירה את הווירוס למערכת.

    השפעת הוירוס על הטלפון הסלולארי שלנו

    וירוס בטלפון פועל בצורה זהה לפגיעה במחשב נייח: הוא נועל את הקבצים הקיימים ומצפין אותם, כך שבלתי ניתן להשתמש בשום נתון השמור בטלפון. בסיום ההצפנה נשלחת הודעה לתשלום כופר בתמורה לשחרור הקבצים הנעולים.

    הטיפול הנכון, בזמן הנכון!

    לפני הכל, חשוב לפתח מודעות לסכנות האורבות לטלפון החכם ולהתמגן נגדן בהתאם. להודעות המתקבלות באמצעות הרשת יש להתייחס בזהירות רבה, ולא לפתוח קבצים או קישורים בהיסח הדעת.

    כשהטלפון נפגע מוירוס כופר, יש לנתקו במהירות – שליפת הסוללה תאפשר ניתוק מהיר ותמקסם את סיכויי שחזור הקבצים במכשיר.

    לאחר מכן יש לבצע בדיקה במעבדה מוסמכת ע”י איש מקצוע מוסמך ומקצועי.

    תהליך השחזור עם טיק טק שחזור מידע

    חברת טיק טק שחזור מידע, בעלת מעבדות מתקדמות אשר בהן ניתן יהיה לבחון את מידת הפגיעה של הווירוס ובמקרים מסוימים אף לשחזר את הקבצים הנעולים.

    בשלב ראשון, החברה אוספת את המכשיר ע”י שליח מהבית / מהעבודה.

    לאחר בדיקה קצרה במעבדה שאורכת מספר שעות עד 24 שעות, מקבלים פרטים על אפשרויות השחזור והעלות. בסיום התהליך – מקבלים את הקבצים המשוחזרים ע”ג דיסק קשיח או דיסקון ושליח מחזיר את המכשיר ואת הקבצים המשוחזרים בחזרה עד הלקוח.

    זקוקים לפרטים נוספים, ייעוץ או בדיקה צרו עימנו קשר עוד היום בטלפון: 03-6131555 הזמין עבורכם 24/7, או השאירו פרטים ונציג החברה יצור עמכם קשר בהקדם!

    לנושאים נוספים שעשויים לעניין אתכם: