טיק טק טכנולוגיות

המחשב לא מזהה כונן חיצוני – מה עושים?

[vc_row][vc_column width="1/4"][vc_row_inner css=".vc_custom_1487587319156{padding-right: 25px !important;padding-left: 25px !important;}"][vc_column_inner css=".vc_custom_1487608229802{padding-right: 35px !important;padding-left: 35px !important;background-color: #f4f4f4 !important;}"][ultimate_heading main_heading="צור קשר מהיר עם מומחה" heading_tag="h4" main_heading_style="font-weight:bold;" el_class="title-sidebar"][/ultimate_heading][vc_column_text]




    [/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner css=".vc_custom_1487586012112{padding-right: 25px !important;padding-left: 25px !important;}" el_class="colorHeder"][vc_column_inner css=".vc_custom_1486480578302{margin-top: 30px !important;padding-top: 20px !important;padding-right: 20px !important;padding-bottom: 20px !important;padding-left: 20px !important;background-color: #3e4675 !important;}"][ultimate_heading main_heading="24 שעות / 7 ימים" heading_tag="h3" main_heading_color="#ffffff" sub_heading_color="#ffffff" main_heading_margin="margin-top:20px;"] 03-6131555[/ultimate_heading][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_widget_sidebar sidebar_id="sidebar_5" el_class="sidebar-hide"][/vc_column][vc_column width="7/12"][vc_column_text]

    המחשב לא מזהה כונן חיצוני, אתה לא לבד! לנו בטיק טק יש פתרון.

    בעידן הדיגיטלי של היום, רבים מאיתנו זקוקים לנפח אחסון גדול במחשב הביתי או במחשב העבודה, לצורך שמירת קבצים חשובים כמו מסמכים, תמונות, סרטונים ומוזיקה. כדי להבטיח גיבוי נוח ונייד של מידע, רבים בוחרים להשתמש בהארד דיסק חיצוני – פתרון פופולרי שמאפשר לאחסן ולהעביר נתונים בקלות ממקום למקום.

    אך מה עושים כאשר המחשב לא מזהה את הכונן החיצוני? מדובר בתופעה נפוצה שעלולה להיגרם ממגוון סיבות: תקלה בדיסק הקשיח, חיבורים פגומים, כבל USB תקול, בעיות בהגדרות המחשב או אפילו וירוס. חשוב לאבחן את מקור התקלה במהירות ולפעול נכון כדי לשמור על המידע החשוב המאוחסן בכונן.

    חלק מהבעיות ניתן לפתור לבד וללא צורך בטכנאי מחשבים אך לפעמים לא ניתן לפתור את הבעיה לבד ויש לפנות לאנשי מקצוע מנוסים, במיוחד אם הדיסק פגום וחייבים להוציא ממנו את הנתונים החשובים.

     

    מה לעשות כשהמחשב לא מזהה הארד דיסק חיצוני – מדריך מזורז

    זיהוי ההארד דיסק ב- bios

    לפני שבודקים ב – BIOS, יש לפרק את ההארד דיסק בזהירות מהמארז ע"י טכנאי מקצועי. אם ההארד דיסק אינו מזוהה במערכת ההפעלה חשוב לבדוק את זיהוי הכונן ב-bios.

     

    כדאי לדעת כי bios הוא מנגנון של מערכת קלט ופלט בסיסית, המנגנון צרוב בחומרה של המחשב ומטרתו לזהות את התקני החומרה.

     

    כדי להיכנס ל-bios יש לאתחל את המחשב ומיד עם הפעלתו ללחוץ על מקש 10F, בחלק מהמחשבים הכניסה למנגנון היא באמצעות לחיצה על מקשי פונקציה אחרים, לרוב 1F או 2F.

    ברוב המקרים, לאחר חיבור הארד דיסק חיצוני, ה-bios מזהה את הכונן באופן אוטומטי, אם לא, יש להיכנס למערכת ולבחור באפשרות Drives, ולהפעיל את היציאה.

    ניהול דיסקים במערכת ההפעלה

    לאחר בדיקת ה-bios ובמידה והתקן האחסון החיצוני עדיין לא מזוהה יש לפתוח את ניהול הדיסקים במערכת ההפעלה. כדי לפתוח את ניהול דיסקים בחלונות, יש ללחוץ קליק ימני בעכבר על תפריט התחל ולבחור באפשרות ניהול דיסקים.

     

    בחלון הנפתח יש לבדוק האם ההארד דיסק החיצוני מופיע, במידה וכן, יתכן כי הדיסק לא הוגדר נכון או שקיימת הגדרה לא להציג אותו, ובקליק מהיר ניתן להפוך את הדיסק לזמין. במקרים מסוימים הדיסק החיצוני אינו מופיע מאחר ולא הוקצתה לו אות על ידי מערכת ההפעלה.

    כדי להקצות אות לכונן החיצוני יש לפתוח את לוח הבקרה, ללחוץ על האפשרות מערכת ואבטחה, ללחוץ פעמיים על כלי ניהול ולאחר מכן ללחוץ על ניהול המחשב.

     

    כעת ניתן לחפש את הכונן שלא הוקצתה לו אות, ושאינו נושא תווית בשם שמור על ידי המערכת. באמצעות קליק ימני על הכונן ניתן להקצות אות חדשה ובמידת הצורך ללחוץ על האפשרות מקוון כדי שהדיסק יזוהה ותוכל להשתמש בו.

    בדיקת חיבורים

    לפעמים, הארד דיסק חיצוני אינו מזוהה בגלל כשל טכני פשוט, אחת הסיבות השכיחות לכך היא חיבורים שאינם תקינים. לכן, עליך לבדוק את כל החיבורים בין ההארד דיסק החיצוני למחשב, אם הכבל קרוע עליך להחליף אותו. לעתים, הכבל מתקלקל כתוצאה משימוש ובלאי טבעי, וכל שעליך לעשות הוא לרכוש כבל חדש ולחבר מחדש את הכונן החיצוני.

     

    בנוסף, כדאי לנסות לחבר את ההארדיסק החיצוני לחיבור USB אחר, במידה והתקלה חוזרת מומלץ לנסות לחבר את הדיסק החיצוני למחשב אחר. אם ההארדיסק החיצוני מזוהה במחשב אחר, הבעיה אינה בכבל.

    בדיקה האם ההארד דיסק מסתובב

    הארדיסק חיצוני עם טכנולוגיית HDD כולל דסקיות מגנטיות מסתובבות וראש לקריאת הנתונים. עליך לנתק את המחשב ממקור מתח, לחבר מחדש את ההארדיסק ולבדוק האם הדסקיות מסתובבות.

     

    ניתן לשמוע ולהרגיש אותן מסתובבות. אם הדסקיות אינן מסתובבות, רוב הסיכויים כי ההארדיסק פגום בגלל נזק חיצוני.

     

    ראוי לציין כי ישנם דגמים של הארד דיסק חיצוני עם טכנולוגיית SSD המבוססת פלאש, בהתקן זה אין דסקיות מסתובבות וחלקים נעים. לכן, טרם הבדיקה כדאי לבדוק איזה סוג של הארדיסק חיצוני יש לך, ובהתאם לכך לבצע את האבחון.

     

    אם התקן האחסון החיצוני פגום, ניתן לבצע שחזור הארד דיסק חיצוני בחברה המתמחה בכך. החברה המקצועית מסוגלת לשלוף את הנתונים ולהעלות אותם על מדיה כדי שתוכל להשתמש בהם ולהעביר אותם להתקן אחסון חיצוני אחר.

    מידע פגום בהארדיסק חיצוני

    יש מקרים בהם המחשב לא מזהה הארד דיסק חיצוני בגלל מידע פגום המאוחסן בכונן. מגוון סיבות וגורמים עלולים לפגוע במידע המאוחסן בכונן החיצוני, למשל וירוס. עם זאת, לעתים מגלים כי טעות אנוש גרמה למחיקת הקובץ. כדי לשחזר את המידע יש לפנות לחברה המתמחה בכך.

    המחשב לא מזהה את הכונן החיצוני – לפעול לבד או לקרוא לטכנאי?

     

    כאמור, יש מגוון סיבות מדוע ההארד דיסק החיצוני אינו מזוהה במחשב, אם יש לך ידע טכני ואתה מכיר היטב את מערכת ההפעלה וחומרת המחשב, תוכל לנסות לפתור את הבעיה לבד.

     

    עם זאת, אם אינך בטוח במה שאתה עושה, מומלץ לעצור מיד את הניסיונות לזיהוי הדיסק החיצוני ולקרוא לאיש מקצוע מנוסה. במידה ואינך משוכנע שאתה יכול לפתור את הבעיה לבד, לא כדאי לנסות לזהות את הכונן החיצוני לבד כדי להימנע מנזק למידע המאוחסן וכדי לא לגרום לתקלות במחשב העלולות לגרום להוצאה כספית גבוהה עבורך.

    זכור תמיד – אם המידע יקר לך וחשוב לך, אנו ממליצים לפנות לחברה לשחזור מידע ולא לטפל בדיסק בעצמך.

     

    מנסיוננו – אם עוצרים את הטיפול העצמי בזמן, הסיכוי לשחזר את המידע גדול יותר בצורה דרמטית!

     

    זקוקים לפרטים נוספים, ייעוץ או בדיקה צרו עימנו קשר עוד היום בטלפון: 03-6131555 הזמין עבורכם 24/7, או השאירו פרטים ונציג החברה יצור עמכם קשר בהקדם!

    לנושאים נוספים שעשויים לעניין אתכם:

    [/vc_column_text][vc_row_inner][vc_column_inner][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][vc_column width="1/6" css=".vc_custom_1486545577226{margin-top: -30px !important;border-left-width: 1px !important;border-left-style: dashed !important;}" el_class="right-sidebar1"][vc_widget_sidebar show_bg="false" sidebar_id="sidebar_4" title="תפריט"][/vc_column][/vc_row]

    תפריט נגישות

    שחזור המעורב בהליכים משפטיים / חקירה

    סמן במידה והמדיה נמצאת בהליך משפטי או חקירה. במקרים אלו, עלינו לדעת להיות ערוכים למתן עדות, במידת הצורך.

    דו”ח לחברת הביטוח

    דו”ח לחברת הביטוח סמן V במידה ותזדקק לדו”ח עבור חברת ביטוח. הדו”ח ינתן לך בתום תהליך השחזור. הוצאת הדו”ח אינה כרוכה בתשלום.

    תנאי הסכם

    1. הנני מוסר לחברת טיק טק טכנולוגיות בע”מ (להלן: “טיק טק”) מכשיר כמפורט, לצורך שחזור המידע, ע”פ המחירים והתנאים המופיעים בטופס ההזמנה.  ניתן לשלוח את המכשיר חזרה ללקוח, במידה והוא לא מעוניין לשחזר –  בתשלום.
    2. טיק טק מתחייבת לשמירת סודיות החומר הנמסר אליה. לא יעשה במידע כל שימוש. בסיום העבודה ואם לא נקבל בקשה שונה מהלקוח –  תוצרי השחזור יושמדו תוך 7 ימים. ע”פ סעיף 11 לחוק הגנת הפרטיות, אין חובה חוקית למסור את המידע לחברת טיק טק. המידע שנמסר לטיק טק לצורך מתן השירות, ישמר בסודיות ולא יועבר לצד ג’.
    3. אין טיק טק אחראית בכל דרך על המכשיר ו/או המידע האגור בו, בדרכו אליה או בדרך חזרה למזמין. האחריות למשלוח לטיק טק וחזרה תחול על המזמין בלבד, גם אם השליחות תשולם על חשבון טיק טק.הלקוח מתחייב להקפיד בנושא אריזת המכשיר בצורה זהירה, בהתאם להוראות טיק טק (לפרטים מלאים – לחץ כאן). במידה והלקוח מעוניין לבטח את המשלוח – באחריותו לשלוח לטיק טק הודעה בדוא”ל או בפקס על הערך הנדרש, וטיק טק תעביר ללקוח הצעת מחיר לביטוח המשלוח לאישורו, בטרם יבוצע המשלוח.
    4. המזמין מאשר כי המכשיר והמידע האגור בתוכו, שייכים לו, ואין מניעה חוקית שטיק טק תשחזר אותו עבור המזמין. המזמין יספק את הסיסמאות הנדרשות לביצוע העבודה.  אי מסירת הסיסמאות לא יאפשר את ביצוע העבודה והמזמין יחויב בעבור המשלוחים לטיק טק ובחזרה ללקוח.
    5. הזמנה זו הינה חלק בלתי נפרד מהעבודה על כל חלקיה ונספחיה. הזמנה זו תצורף לדו”ח ביצוע העבודה ותהיה חלק בלתי נפרד ממנו. דו”ח ביצוע העבודה בצרוף מסמך זה יהווה יחדיו ראייה מכרעת לביצוע כל פרטי השירות הנקובים בו ולהסכמת המזמין והחותם מטעמו לכל פרטי הזמנה זו. לצורך הזמנה זו המזמין ו/או החותם מטעם המזמין כולל גם כל מי שחתם בין כמזמין, בין כפונה ובין כמאשר על ההזמנה מטעם המזמין ולשון יחיד כוללת במשמע גם רבים וכך גם לשון רבים כוללת במשמע יחיד.
    6. מובהר בזאת שמלוא התמורה עבור השרות צריך להיות משולם בטרם מתן השרות. במידה ומלוא התמורה בגין השרות לא תשולם בטרם מתן השרות, תוכל טיק טק לסרב לבצע את העבודה או כל חלק ממנה, וזאת מבלי שהדבר יחשב כהפרת ההתקשרות בין המזמין ובין טיק טק, ומבלי שתהא למזמין כל זכות תביעה בגין הסרוב לבצע את העבודה או כל חלק ממנה. לחילופין,  תוכל טיק טק לבצע את העבודה ולעכב תחת ידיה את החומרה ו/או כל ציוד אחר של המזמין שהושאר אצלה על תשלום מלוא התמורה. זכות עכבון זו תתוסף על כל זכות עכבון העומדת לרשות טיק טק מכוח הדין. על האמור הינו מבלי לפגוע בזכותה של טיק טק לדרוש ו/או לתבוע מהמזמין תשלום עבור על העבודה או חלק ממנה שכבר בוצע בצירוף הצמדה וריבית כחוק על כל עיכוב. התשלום יבצוע על פי המחיר שאותו אישר המזמין בטרם מתן השרות.
    7. הזמנה זו תומצא למזמין, לרבות באמצעות פקסימליה, תחתם על ידו ותוצא בחזרה לטיק טק כשהיא חתומה. החותם מטעם המזמין יציין לצד חתימתו את שמו, כתובתו ומספר הזהות שלו וכן יאשר כי הינו מוסמך לחייב את המזמין בהזמנה זו וכי במידה ויסתבר שלא היה מוסמך לכך ו/או במידה והמזמין לא יקיים את התחייבותיו על פי הזמנה זו מכל סיבה שהיא, יהא חייב באופן אישי בקיום כל התחייבויות המזמין על פי תנאי הזמנה זו. החבות על פי נסוח סעיף זה תוטל על המזמין גם אם לא ציין את פרטיו ו/או מחק את האישור שלצד חתימתו.
    8. במידה ולא ידרש המכשיר חזרה על ידי המזמין בתוך תקופה של 60 יום מקבלתו בטיק טק, אזי תוכל טיק טק להעבירה לרשותה לצורך השמדה או מכירה לחלקים ללא כל הודעה נוספת למזמין. במקרה כזה לא תחול כל חבות שהיא מצד טיק טק כלפי המזמין והמזמין יחשב כמי שזנח את המכשיר וויתר על זכויותיו ביחס אליו לרבות זכות תביעה מכל מין וסוג שהוא לרבות הזכות לקבלת מידע אודות החומרה.
    9. המזמין מביע את הסכמתו לקבל עדכונים שוטפים מטיק טק באמצעות הדוא”ל.
    10. ידוע למזמין כי המכשיר שהעביר לטיק טק עשוי להיות פגוע ו/או המידע אשר נמצא עליו כבר נמחק ללא יכולת שיחזור. המזמין מאשר כי על טיק טק לא חלה כל אחריות לגבי החמרה במצב המכשיר ו/או מחיקה של מידע ממנו, וזאת מכל סיבה שהיא. אין טיק טק אחראית על נזק שיגרם כתוצאה מאובדן מידע אשר היה ברשותה, מכל סיבה שהיא. תקרת הגבלת האחריות של טיק טק לנזק כלשהו , תהיה בסכום מקסימלי של 200 ש”ח.
    11. כל המחירים הנקובים לעיל לא כוללים מע”מ.

    אישור עו"ד – הזמנת שחזור טלפון

    לכבוד                                                                                                   תאריך: __________

    טיק טק טכנולוגיות בע”מ

    פקס: 03-6131999

    מייל: sos@tictac.co.il

    הנדון: אישור בעלות על מכשיר טלפון והמידע האגור בו

    הנני עו”ד                                 מאשר לחברת טיק טק לבצע עבודה על טלפון שיימסר לה  (להלן: “הציוד”), לצורך שחזור המידע האגור בו, וזאת לצרכים משפטיים – חקירתיים.

    הריני לאשר כי אני מייצג את הלקוח/ה:                                (להלן: “הלקוח”), שהוא הבעלים של המכשיר  והוא הגורם המורשה חוקית לעיין במידע ובקבצים ולקבל העתק מלא של התוכן האגור בציוד ע”פ הדין הישראלי. בסיום העבודה, יוחזר הציוד והמידע המשוחזר ללקוח לעיונו.

    הריני לאשר כי אין עילה לתביעה משפטית כלשהיא כנגד חברת טיק טק בגין העבודה שתבצע, ואני  נושא באחריות מלאה על התהליך.


    עו”ד:  ___________________

    מספר רישיון:  _____________

    תאריך:   _________________

    חותמת:  _________________

    הוראות הגעה למעבדת טיק טק טכנולוגיות:

    מאיילון צפון: יוצאים במחלף ההלכה.
    פונים ימינה לכוון רמת גן. פנייה ראשונה ימינה לדרך מנחם בגין.
    פנייה ראשונה ימינה לרחוב התע"ש 10, בניין "בית הקרן" , קומת קרקע

    מאיילון דרום: יוצאים במחלף ההלכה. עולים על גשר ההלכה לכיוון רמת גן.
    פנייה ראשונה ימינה לדרך מנחם בגין. פנייה ראשונה ימינה לרחוב התע"ש 10, בניין "בית הקרן" , קומת קרקע.

    שעות הפתיחה:  0800-1800 בימים א'-ה'. שרות מחוץ לשעות העבודה, במקרי חרום, ע"פ דרישה.

    כתובתנו:  התע"ש 10 קומת קרקע, רמת גן 52512. טלפון: 03-6131555 נייד חרום: 0522-877477