מה לעשות כשהמחשב לא מזהה את ההארד דיסק

צור קשר מהיר עם מומחה





    24 שעות / 7 ימים

    בעידן בו אנו חיים רובנו זקוקים לנפח אחסון גדול במחשב הביתי ובעבודה, על מנת לאחסן קבצים חשובים כמו מסמכים, תמונות, סרטונים ומוסיקה.

     

    כמו כן, עלינו לדאוג לגיבוי קבצים ונתונים, ורבים רוכשים הארד דיסק חיצוני עם נפח אחסון גדול, זהו גם פתרון נוח למי שזקוק לדיסק קשיח שאפשר לנייד אותו בקלות ממקום למקום.

     

    הדיסק הפנימי המותקן במחשב הנייח או בלפטופ, גדול ככל שיהיה, מתמלא במהירות. לכן, כדאי לכל אחד לרכוש הארד דיסק חיצוני המשמש לצורך גיבוי ואחסון נתונים מחוץ למחשב.

     

    עם זאת, יש מקרים בהם המחשב אינו מזהה את ההארדיסק החיצוני. יש מגוון סיבות העלולות לגרום לכך, למשל דיסק קשיח מקולקל, חיבורים לא תקינים, כבל USB פגום, הגדרות לא נכונות, וירוס ועוד.

     

    חלק מהבעיות ניתן לפתור לבד וללא צורך בטכנאי מחשבים אך לפעמים לא ניתן לפתור את הבעיה לבד ויש לפנות לאנשי מקצוע מנוסים, במיוחד אם הדיסק פגום וחייבים להוציא ממנו את הנתונים החשובים.

    מה לעשות כשהמחשב לא מזהה הארד דיסק חיצוני – מדריך מזורז

    זיהוי ההארד דיסק ב- bios

    לפני שבודקים ב – BIOS, יש לפרק את ההארד דיסק בזהירות מהמארז ע”י טכנאי מקצועי. אם ההארד דיסק אינו מזוהה במערכת ההפעלה חשוב לבדוק את זיהוי הכונן ב-bios.

     

    כדאי לדעת כי bios הוא מנגנון של מערכת קלט ופלט בסיסית, המנגנון צרוב בחומרה של המחשב ומטרתו לזהות את התקני החומרה.

     

    כדי להיכנס ל-bios יש לאתחל את המחשב ומיד עם הפעלתו ללחוץ על מקש 10F, בחלק מהמחשבים הכניסה למנגנון היא באמצעות לחיצה על מקשי פונקציה אחרים, לרוב 1F או 2F.

    ברוב המקרים, לאחר חיבור הארד דיסק חיצוני, ה-bios מזהה את הכונן באופן אוטומטי, אם לא, יש להיכנס למערכת ולבחור באפשרות Drives, ולהפעיל את היציאה.

    ניהול דיסקים במערכת ההפעלה

    לאחר בדיקת ה-bios ובמידה והתקן האחסון החיצוני עדיין לא מזוהה יש לפתוח את ניהול הדיסקים במערכת ההפעלה. כדי לפתוח את ניהול דיסקים בחלונות, יש ללחוץ קליק ימני בעכבר על תפריט התחל ולבחור באפשרות ניהול דיסקים.

     

    בחלון הנפתח יש לבדוק האם ההארד דיסק החיצוני מופיע, במידה וכן, יתכן כי הדיסק לא הוגדר נכון או שקיימת הגדרה לא להציג אותו, ובקליק מהיר ניתן להפוך את הדיסק לזמין. במקרים מסוימים הדיסק החיצוני אינו מופיע מאחר ולא הוקצתה לו אות על ידי מערכת ההפעלה.

    כדי להקצות אות לכונן החיצוני יש לפתוח את לוח הבקרה, ללחוץ על האפשרות מערכת ואבטחה, ללחוץ פעמיים על כלי ניהול ולאחר מכן ללחוץ על ניהול המחשב.

     

    כעת ניתן לחפש את הכונן שלא הוקצתה לו אות, ושאינו נושא תווית בשם שמור על ידי המערכת. באמצעות קליק ימני על הכונן ניתן להקצות אות חדשה ובמידת הצורך ללחוץ על האפשרות מקוון כדי שהדיסק יזוהה ותוכל להשתמש בו.

    בדיקת חיבורים

    לפעמים, הארד דיסק חיצוני אינו מזוהה בגלל כשל טכני פשוט, אחת הסיבות השכיחות לכך היא חיבורים שאינם תקינים. לכן, עליך לבדוק את כל החיבורים בין ההארד דיסק החיצוני למחשב, אם הכבל קרוע עליך להחליף אותו. לעתים, הכבל מתקלקל כתוצאה משימוש ובלאי טבעי, וכל שעליך לעשות הוא לרכוש כבל חדש ולחבר מחדש את הכונן החיצוני.

     

    בנוסף, כדאי לנסות לחבר את ההארדיסק החיצוני לחיבור USB אחר, במידה והתקלה חוזרת מומלץ לנסות לחבר את הדיסק החיצוני למחשב אחר. אם ההארדיסק החיצוני מזוהה במחשב אחר, הבעיה אינה בכבל.

    בדיקה האם ההארד דיסק מסתובב

    הארדיסק חיצוני עם טכנולוגיית HDD כולל דסקיות מגנטיות מסתובבות וראש לקריאת הנתונים. עליך לנתק את המחשב ממקור מתח, לחבר מחדש את ההארדיסק ולבדוק האם הדסקיות מסתובבות.

     

    ניתן לשמוע ולהרגיש אותן מסתובבות. אם הדסקיות אינן מסתובבות, רוב הסיכויים כי ההארדיסק פגום בגלל נזק חיצוני.

     

    ראוי לציין כי ישנם דגמים של הארד דיסק חיצוני עם טכנולוגיית SSD המבוססת פלאש, בהתקן זה אין דסקיות מסתובבות וחלקים נעים. לכן, טרם הבדיקה כדאי לבדוק איזה סוג של הארדיסק חיצוני יש לך, ובהתאם לכך לבצע את האבחון.

     

    אם התקן האחסון החיצוני פגום, ניתן לבצע שחזור הארד דיסק חיצוני בחברה המתמחה בכך. החברה המקצועית מסוגלת לשלוף את הנתונים ולהעלות אותם על מדיה כדי שתוכל להשתמש בהם ולהעביר אותם להתקן אחסון חיצוני אחר.

    מידע פגום בהארדיסק חיצוני

    יש מקרים בהם המחשב לא מזהה הארד דיסק חיצוני בגלל מידע פגום המאוחסן בכונן. מגוון סיבות וגורמים עלולים לפגוע במידע המאוחסן בכונן החיצוני, למשל וירוס. עם זאת, לעתים מגלים כי טעות אנוש גרמה למחיקת הקובץ. כדי לשחזר את המידע יש לפנות לחברה המתמחה בכך.

    עשה זאת בעצמך או לקרוא לאנשי מקצוע מנוסים?

     

    כאמור, יש מגוון סיבות מדוע ההארד דיסק החיצוני אינו מזוהה במחשב, אם יש לך ידע טכני ואתה מכיר היטב את מערכת ההפעלה וחומרת המחשב, תוכל לנסות לפתור את הבעיה לבד.

     

    עם זאת, אם אינך בטוח במה שאתה עושה, מומלץ לעצור מיד את הניסיונות לזיהוי הדיסק החיצוני ולקרוא לאיש מקצוע מנוסה. במידה ואינך משוכנע שאתה יכול לפתור את הבעיה לבד, לא כדאי לנסות לזהות את הכונן החיצוני לבד כדי להימנע מנזק למידע המאוחסן וכדי לא לגרום לתקלות במחשב העלולות לגרום להוצאה כספית גבוהה עבורך.

    זכור תמיד – אם המידע יקר לך וחשוב לך, אנו ממליצים לפנות לחברה לשחזור מידע ולא לטפל בדיסק בעצמך.

     

    מנסיוננו – אם עוצרים את הטיפול העצמי בזמן, הסיכוי לשחזר את המידע גדול יותר בצורה דרמטית!

    זקוקים לפרטים נוספים, ייעוץ או בדיקה צרו עימנו קשר עוד היום בטלפון: 03-6131555 הזמין עבורכם 24/7, או השאירו פרטים ונציג החברה יצור עמכם קשר בהקדם!

    לנושאים נוספים שעשויים לעניין אתכם: